Апелляции в вышестоящие зарубежные инстанции по визовым, иммиграционным и другим вопросам...
Стаття Закону про імміграцію та натуралізацію США - 221(g)
Рішення про припинення розгляду справи Заявника (адміністративна перевірка) приймається відповідно до Закону про імміграцію та натуралізацію США (Immigration and Nationality Act) згідно статті 221(g) INA і триває до визначення консульським офіцером відповідності Заявника вимогам категорії візи, на яку він претендує. Приймаючи таке рішення, консульський офіцер повідомляє про це Заявника.
Адміністративна перевірка згідно зі ст. 221(g) INA поділяється на два типи:
Адміністративне опрацювання здійснюється компетентними органами США. Для вирішення цього питання є необхідність отримання будь-якої інформації від відповідного центрального державного органу (іноді декількох).
Вирішення питань всередині консульства здійснюється у випадку, якщо консульський офіцер має необхідність в додатковій перевірці будь-яких відомостей, або отримання додаткової інформації і для цього йому необхідно більше часу для прийняття остаточного рішення по справі Заявника.
Наприклад, адміністративне опрацювання здійснюється у випадках: якщо Заявник викликає побоювання з точки зору національної безпеки; наявності в Заявника кримінальних чи інших подібних правопорушень; виникнення підозри на технологічний шпіонаж; якщо виникають побоювання відносно країни походження Заявника.
Часто адміністративна перевірка здійснюється у випадку наявності у Заявника поширених імені та прізвища, оскільки абсолютно інша особа, стосовно якої було винесено рішення про заборону на в'їзд у Сполучені Штати, може мати такі ж самі ім'я та прізвище, але повторна перевірка Заявника займає певний період часу, тому з цієї причини розгляд по справі Заявника призупиняється. До тривалого розслідування можуть привести підозри відносно зв'язків з криміналітетом.
Як правило, адміністративна перевірка здійснюється відносно Заявників, що є науковцями, вченими і підприємцями, та які можуть в Сполучених Штатах отримати доступ до будь-якої інформації з обмеженим доступом або секретних технологій. У подібних випадках консульський офіцер може затребувати у Заявника надати документи, що підтверджують його кваліфікацію, резюме англійською мовою, список публікацій, а також опис діяльності, яку він має намір здійснювати на території Сполучених Штатів. Зазвичай такі справи направляються на розгляд до Держдепартаменту США.
Консульські офіцери сприймають кожного іноземного громадянина, який звертається за отриманням візи, як потенційного іммігранта. Для отримання візи Заявнику необхідно довести, що його візит буде носити короткочасний характер, після закінчення якого він повернеться в країну свого громадянства. Для цього деякі Заявники подають на інтерв'ю фальсифіковані документи. У разі виникнення у консульського офіцера будь-яких підозр, він виносить рішення про адміністративну перевірку стосовно Заявника. В такому випадку здійснюється адміністративна перевірка всередині консульства: проводиться розслідування на території країни походження Заявника, здійснюються запити відомостей і документів, з метою підтвердження або спростування наданої ним інформації на інтерв'ю.
Наприклад, консульський офіцер може почати розслідування і перевірку таких відомостей, як законність шлюбу Заявників, місце роботи Заявника (зателефонувати за місцем роботи і переконатися, що він там дійсно працює), інформацію про сплату податків (через ІПН підприємця), виплату внесків до пенсійного фонду, існування спонсора та його наміри (зателефонувати до Сполучених Штатів особі, яка підписала спонсорську поруку), а також справжність особистих документів Заявника (документів про освіту, свідоцтв про народження, шлюб, розлучення та інше).
Запити додаткової документації можуть включати в себе довідки про несудимість з країн проживання Заявника з 16-річного віку, засвідчені копії судових рішень (про арешти і засудження), підтвердження дат минулих виїздів зі США (при порушенні термінів перебування на території США), податкову документацію з місця роботи, додаткову спонсорську поруку (якщо консульський офіцер вважатиме наявне недостатнім), пропозиція робочого місця у США (для переможця DV Lottery), документи про фінансове забезпечення (наприклад, якщо метою візиту є лікування), а також додаткові відомості про передбачувану роботу у Сполучених Штатах і про самого роботодавця.
Іноді саме ініціювання таких розслідувань або їх результати виявляються помилковими. Наприклад, консульський офіцер може помилитися при визначенні кваліфікації або професії Заявника і вирішити, що у нього є досвід роботи в одній з галузей секретних технологій. Часто відбуваються непорозуміння коли на телефонний дзвінок за місцем роботи відповідає необізнаний секретар і говорить, що такий співробітник не перебуває в штаті. Крім того, в разі схваленої петиції про найм, консульський офіцер може переглянути її і запросити більше документації або відправити її назад в USCIS з метою анулювання.
Якщо заява на отримання візи залишається не обробленою консульством США в розумні строки, то Заявник може отримати тимчасову відмову за ст. 221(g) і його заява може перебувати в статусі очікування досить тривалий час. В такому випадку існує можливість звернення до Федерального суду з поданням позову "writ of mandamus" проти консульства США і таким чином змусити консульство розглянути заяву, а також винести по цій заяві відповідне рішення.
Слід зазначити, що в разі якщо рішення консульського офіцера не помилкове, то завжди є інші варіанти вирішення Вашої ситуації. Наприклад, при певних обставинах Заявник має право на отримання неімміграційного дозволу Nonimmigrant waiver, або імміграційного дозволу на в'їзд Immigrant waiver, які можуть бути надані Заявникові у виняткових випадках. Якщо ж на отримання візи або дозволу на в'їзд в США немає ніякої надії, то існує можливість отримання дозволу в'їзду до Сполучених Штатів по гуманітарному паролю.
Враховуючи вищенаведене ми рекомендуємо досить серйозно ставитися до застосування консульськими офіцерами статті 221(g). Якщо рішення по Вашій заяві припинено за цією статтею, звертайтеся до наших спеціалістів для визначення та узгодження подальших дій.